This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Flot feedback
Vi sætter altid pris på feedback fra vores kunder, men især denne slags, som fortæller hvilken forskel Picasso Digital har gjort for arbejdsglæden på et lille hotel i Norge.
Beretningen er fra det smukke, gamle Dølen Hotel i Norge.
Se deres hjemmeside her.
For nemheds skyld har vi oversat fra norsk til dansk.
Læs originalen her
– For vores lille hotel med kun 12 værelser var vi ikke helt overbeviste om, at digitalisering af ind- og udtjekning nødvendigvis ville være en super idé.
Vi tog heldigvis fejl!
Efter at have fornyet os med digital indtjekning og udtjekning via Mona-assistenten har vi fået en anderledes arbejdsdag. Vi har nu meget bedre tid til vores gæster i morgenmadslokalet, da udtjekning i høj grad foregår af gæsterne selv, når de betaler for deres ophold via linket, som “Mona” sender via SMS.
Vi behøver ikke at øge bemandingen i sommersæsonen, da udtjekningen går meget mere gnidningsløst. Tidligere oplevede vi at løbe mellem spruttende spejlæg og utålmodige gæster med klingende nøgler – nu vinker vi venligt farvel fra grillen og fortsætter med at betjene gæsterne, der endnu ikke er taget afsted.
Vi behøver heller ikke fuld bemanding i receptionen om aftenen som før. I lavsæsonen var vi nødt til at være klar til at rykke ud om eftermiddagen/aftenen for de gæster, der skulle tjekkes ind, og vi måtte vente til sent om aftenen på dem, der meldte sen ankomst.
Nu sørger vi blot for, at informationen er korrekt i Picasso Digital – såsom navn og mobilnummer, og gæsterne modtager så automatisk en pinkode til dørene og tjekker selv ind.
Hvis de ønsker en faktura, klarer vi det bagefter.
Eventuelle drop-in-gæster, der bestiller værelser sent, får venlig besked om at gøre dette via vores hjemmeside. Så får de en SMS med betalingslink og pinkode efter at have betalt. Vi sikrer os, at gæsterne betaler, og de kan tjekke ind, når det passer dem bedst.
Vi har fået en helt ny hverdag på vores lille hotel – og det føles trygt og godt at lade Mona tage kontrollen i stille perioder, så kan vi selv tage en tur i skoven med vores hunde – vel vidende at gæsterne kommer på plads indendørs, som de skal.
Else Haugland
Daglig leder, Dølen Hotel